Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budują S7 z Grójca do Warszawy. Trasa ma być przejezdna jesienią tego roku. Wykonawca zdąży? Są nowe zdjęcia lotnicze. Zobaczcie i oceńcie

Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Na odcinku S7 od Tarczyna do Lesznowoli trwa między innymi praca przy nasypach nowych jezdni i prace przy obiektach mostowych. Nowa "siódemka" ma mieć po dwa pasy ruchu.
Na odcinku S7 od Tarczyna do Lesznowoli trwa między innymi praca przy nasypach nowych jezdni i prace przy obiektach mostowych. Nowa "siódemka" ma mieć po dwa pasy ruchu. GDDKiA Warszawa
Aby od obwodnicy Grójca trasą ekspresową dojechać do Warszawy potrzebne są jeszcze dwa odcinki, od Tarczyna do Lesznowoli i z Lesznowoli do warszawskiego Okęcia. Ten drugi fragment jest prawie gotowy, na drugim roboty do wykonania jest jeszcze mnóstwo. Wykonawca wystąpił o zmianę terminu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie rozpatrzyła jeszcze wniosku. nadal obowiązuje zapis umowy, że główna trasa ma być przejezdna w październiku tego roku. Uda się?

Nową S7 do Warszawy mamy pojechać jesienią tego roku. Wykonawca zdąży na czas?

Budowa ekspresowej siódemki do Warszawy to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych dla regionu. Na nową drogę czekają kierowcy, jest ważna dla przedsiębiorców i kluczowa dla radomskiego lotniska. Nową trasą dojeżdżamy w okolice Tarczyna. Dalej jeszcze ciągle starą "siódemką". Zgodnie z planem już w październiku ruch powinien się odbywać po głównej trasie S7 aż do stolicy. A prace budowlane trwają jeszcze na dwóch odcinkach: Tarczyn - Lesznowola i Lesznowola - Warszawa Okęcie. Ten drogi odcinek jest już prawie gotowy.

Ale kluczowy teraz jest fragment między Tarczynem a Lesznowolą, to prawie 15 kilometrów drogi. Tam zaawansowanie prace według oceny generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynosi ponad 35 procent. Na głównej trasie trwają roboty ziemne, między innymi przy nasypach, skarpach, wzmacnianiu podłoża. Fragmentami kładziona jest nawierzchnia jezdni.Prowadzone są roboty związane z budową obiektów mostowych. Budowana jest kanalizacja deszczowa i sanitarna, przebudowywane są sieci gazowe, czy elektroenergetyczne.

Czas na wykonanie wszystkich prac wykonawca ma do 2024 roku. Przypomnijmy, jego zadaniem będzie też remont starej "siódemki". Ale w październiku tego roku ma być przejezdna główna trasa S7. Wykonawca wystąpił z tak zwanym roszczeniem terminowym i chce, aby ten termin przesunąć. Decyzji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie ma.

Odcinek S7 od Tarczyna do Lesznowoli jest prowadzony nowym śladem, równolegle do starej "siódemki". Trasa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. Powstanie w sumie 14 wiaduktów, trzy mosty i kładka dla pieszych.

Przypomnijmy, budowa S7 od obwodnicy Grójca do Warszawy, w sumie około 29 kilometrów drogi, trwa od kilku lat. Na razie gotowy jest odcinek od Grójca do Tarczyna. Odcinek Lesznowola - Warszawa - Okęcie ma być oddany do ruchu pod koniec sierpnia, a wykonawca na skończenie prac ma czas do października.

Budowa nowej siódemki jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grojec.naszemiasto.pl Nasze Miasto