Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 do Warszawy. Wykonywane są ostatnie prace. Otwarcie jeszcze przed majówką! Przejechaliśmy nową trasą. Zobaczcie zdjęcia

Aleksandra Szymańska
Aleksandra Szymańska
W piątek, 21 kwietnia na trasie S7 odbyła się wizyta techniczna dla przedstawicieli mediów. Dowiedzieliśmy się, że ciąg główny drogi między Warszawą a Grójcem uruchomiony zostanie w jeszcze przed końcem kwietnia.
W piątek, 21 kwietnia na trasie S7 odbyła się wizyta techniczna dla przedstawicieli mediów. Dowiedzieliśmy się, że ciąg główny drogi między Warszawą a Grójcem uruchomiony zostanie w jeszcze przed końcem kwietnia. Aleksandra Szymańska
Kończą się prace przy ostatnim, brakującym odcinku trasy S7 do Warszawy. Lada dzień oddany do użytku ma zostać fragment Lesznowola - Tarczyn Północ. Wykonywane są prace przy oznakowaniu poziomym i pionowym, montowane są też ostatnie ekrany akustyczne. Mieszkańcy naszego regionu nową drogą pojadą najpewniej jeszcze przed majówką. Przejechaliśmy nową trasą, zobacz zdjęcia.

Ostatni odcinek S7 do Warszawy zostanie wkrótce otwarty. Trwają ostatnie prace wykończeniowe. Pojedziemy jeszcze w kwietniu

W piątek, 21 kwietnia odbyło się spotkanie techniczne na trasie S7 do Warszawy. Związane było z kończącymi się pracami na środkowym odcinku Lesznowola - Tarczyn Północ. Wykonywane są ostatnie prace przy oznakowaniu poziomym i pionowym, montowane są też ostatnie ekrany akustyczne i trwają prace porządkowe. Wykonawca i GDDKiA czekają na pozwolenie na użytkowanie. Tym samym połączone zostaną funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca.

Udostępnione do ruchu będą obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h na środkowym fragmencie. Otwarcie nowej trasy od lat wyczekiwane jest przez mieszkańców naszego regionu. Czy jest na co czekać? Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Mimo faktu, że brakuje dwóch węzłów (Antoninów oraz Tarczyn Północ) dla podróżujących z regionu radomskiego do Warszawy nie powinno mieć to większego znaczenia. Droga jest równa, część wykonano z betonu, a część z asfaltu. Trasa prowadzi praktycznie prosto i jest mało zakrętów, a oznakowanie jest jasne i czytelne.

Zobacz też zdjęcia trasy S7 z lotu ptaka w artykule poniżej:

Otwarcie ruchu dla samochodów odcinka S7 między Tarczynem a Lesznowolą nie oznacza jeszcze zakończenia całego kontraktu. Zostało to podzielone na dwa etapy. W pierwszym udostępniona zostanie trasa główna oraz węzeł Złotokłos, ale wykonawca będzie nadal prowadził roboty przy drogach dojazdowych, technicznych oraz dwóch pozostałych węzłach: Antoninów oraz Tarczyn Północ. Jego zadaniem będzie też przecież wyremontowanie odcinka "starej" siódemki".

W drugim etapie udostępniania odcinka Lesznowola – Tarczyn Północ, który planowany jest na pierwszy kwartał 2024 roku, oddane zostaną pozostałe do ukończenia elementy drogi poza jej ciągiem głównym, takie jak drogi serwisowe, lokalne, a także węzły Antoninów oraz Tarczyn Północ i wtedy też będzie to pełnoprawna droga ekspresowa. Wtedy też przystąpi do remontu 17 kilometrów dotychczasowego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 roku.

Odcinek oddajemy w dwuetapowo. W pierwszej kolejności chcemy oddać do eksploatacji ciąg główny. Trwają w tej chwili prace związane z wykańczaniem oznakowania poziomego, pionowego, prace porządkowe i montaż ostatnich ekranów akustycznych. To pozwala nam na to, by już przystąpić do prac odbiorowych. Co ważne, na tym odcinku są trzy węzły. Z tych trzech węzłów oddajemy do eksploatacji Złotokłos. Drugi etap to pozostałe dwa węzły, drogi równoległe i serwisowe

- mówił podczas wizyty technicznej przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

O przebiegu prac informowaliśmy na bieżąco:

Od 2021 roku nowy wykonawca trasy S7 z Warszawy do Grójca

Przypomnijmy, że odcinek od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ ma długość blisko 15 kilometrów, jest poprowadzony równolegle do starej "siódemki". Ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. Na trasie znajduje się 14 wiaduktów, trzy mosty i kładka dla pieszych.

Pierwszą umowę na realizację odcinka Lesznowola – Tarczyn Północ w trybie Projektuj i buduj GDDKiA podpisała w sierpniu 2017 roku. Jednak wykonawca, firma IDS-BUD, pomimo wielokrotnych wezwań nie realizowała prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała, by inwestycja została skutecznie zakończona. W trzecim kwartale 2020 roku umowa została rozwiązana, a następnie ogłoszono przetarg na dokończenie niezrealizowanych prac. W czerwcu 2021 roku udało się podpisać umowę z nowym wykonawcą, firmą Intercor. Jej wartość to ponad 510 milionów złotych.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grojec.naszemiasto.pl Nasze Miasto