Budowa S7 z Grójca do Warszawy. Układają betonową nawierzchnię, budują mosty, trwają też roboty ziemne. Zobacz postęp prac (ZDJĘCIA)

Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Na "warszawskim" odcinku S7 trwa między innymi układanie betonowej nawierzchni nowych jezdni trasy głównej.
Na "warszawskim" odcinku S7 trwa między innymi układanie betonowej nawierzchni nowych jezdni trasy głównej. GDDKiA Warszawa
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Drogowcy śpieszą się przed zimą i budowa nowej "siódemki" do warszawy idą pełną parą. Widowiskowe jest zwłaszcza układanie betonowej nawierzchni trasy głównej. Ale układany jest też asfalt na drogach technicznych i dojazdowych. Budowane jest zaplecze służb utrzymania dróg. A na odcinku Tarczyn - Lesznowola wytyczana jest nowa droga, tam trwają roboty ziemne.

Budowa S7 z Grójca do Warszawy. Układają betonową nawierzchnię, budują mosty, trwają też roboty ziemne

Teraz trwa budowa dwóch odcinków drogi krajowej S7 do Warszawy, od Tarczyna do Lesznowoli oraz od Lesznowoli do warszawskiego Okęcia. Jak wynika z zapisów umów z wykonawcami trasy główne mają być gotowe do otwarcia dla ruchu z tymczasową organizacją już w październiku 2022 roku. Choć zakończenie prac na odcinku Tarczyn - Lesznowola jest zaplanowany później. Przypomnijmy, podobnie było w przypadku fragmentu od obwodnicy Grójca do Tarczyna. Kierowcy z "siódemki" mogli korzystać już od grudnia 2020 roku choć prace trwały jeszcze w tym roku.

Beton na jezdnie

Bardziej zaawansowane są prace na "warszawskim" odcinku. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wykonano już ponad 70 procent zaplanowanych prac. Między Lesznowolą a Okęciem trwają roboty przy obiektach mostowych, trwa układanie nawierzchni na trasie głównej, ale też drogach dojazdowych i technicznych, zbiornikach zbierających wodę z nowej trasy. Trwa układanie instalacji podziemnych. Ekipy montują bariery energochłonne i panele akustyczne. Trwa już też układanie trawy na nasypach. Budowane jest tez zaplecze dla służb utrzymania dróg i magazyny sprzętu i materiałów.

Finalnie Lesznowola - Warszawa będzie miał po dwie jezdnie z trzema pasami ruchu. To najdroższa część inwestycji, kontrakt jest wart ponad 457,3 miliona złotych. Ma być gotowy w październiku 2022 roku.

Budują od Tarczyna

Od kilku tygodni roboty na najdłuższym odcinku z Tarczyna do Lesznowoli. Wyznaczane są pasy ruchu, trwają prace ziemne. Ekipy pracują tez przy kilku obiektach mostowych, trwają roboty przygotowawcze. Odcinek od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 kilometra będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. Ekspresowa "siódemka" będzie poprowadzona nowym śladem, równolegle do starej trasy. Zakończenie wszystkich prac przewidywane zostało w pierwszym kwartale 2024 roku.

Mięsożerni mężczyźni bardziej szkodliwi

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie