Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa metra na Bemowie. Trwają prace dwa piętra pod ziemią. Miasto pokazuje postępy

Alicja Glinianowicz
Alicja Glinianowicz
Trwają prace na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie. Na stacji Karolin roboty prowadzone są już dwa piętra pod ziemią.
Trwają prace na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie. Na stacji Karolin roboty prowadzone są już dwa piętra pod ziemią. UM Warszawa
Trwają prace na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie. Na stacji Karolin roboty prowadzone są już dwa piętra pod ziemią. Ratusz podaje, kiedy rozpocznie się drążenie tuneli oraz mówi o dacie zakończenia budowy.

Budowa metra na Bemowo

Trwa budowa ostatnich trzech stacji linii M2 – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – oraz STP Karolin. Jak informuje stołeczny ratusz, aktualnie największe zmiany można zobaczyć na stacji Chrzanów. Powstaje tam płyta stropowa przyszłej stacji.

- To etap prac, który dobrze widać z poziomu gruntu. Z kolei na stacji Karolin, gdzie roboty są jeszcze bardziej zaawansowane, większość prac prowadzonych jest już pod ziemią. Wykonawca schodzi tu właśnie na poziom -2 – tłumaczy Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego.

Inaczej wygląda sytuacja na placu budowy Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. To ogromny, prawie 30-hektarowy teren, na którym obecnie powstaje zaplecze techniczne dla całej linii M2.

- Stoją już hale elektrowozowni i budynki administracyjne, stawiane są konstrukcje pozostałych obiektów. W najbardziej zaawansowanych pod względem etapu prac halach wykonawca rozpoczął już betonowanie kanałów przeglądowych dla pociągów kolei podziemnej – wskazuje Bartoń.

Kiedy drążenie tuneli?

Niewątpliwie ważnym etapem na budowie linii M2 będzie rozpoczęcie drążenia tuneli, które połączą STP Karolin z istniejącą już – obecnie krańcową – stacją Bemowo. Miasto deklaruje, że początek prac przy użyciu maszyn TBM, ma wystartować jeszcze w połowie tego roku.

Kiedy pojedziemy metrem na Karolin?

Budowany na Bemowie odcinek drugiej linii metra będzie miał cztery kilometry i trzy nowe stacje. Pierwsza z nich - stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, w przestrzeni między pętlą tramwajową a Lazurową. Następna stacja - C2 Chrzanów – zlokalizowana będzie pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską.

Natomiast ostatnia - stacja C1 Karolin, znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią trwa pudowa zaplecza technicznego dla całej linii – STP Karolin.

Planowo pasażerowie metrem na Karolin dojadą w 2026 roku. Inwestycja warta jest 1,9 mld zł.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto